Zakochana w rozwoju osobistym

Zakochana w rozwoju osobistym

czwartek, 10 września 2015

Książka która mnie natchnęła...

Kiedy ją przeczytałam pierwszy raz? Nie wiem.
Ile razy ją przeczytałam? Nie wiem.
Po co wciąż do niej sięgam? Bo mam wrażenie, że jest o mnie...

Brida Paulo Coelho

Jest w niej tyle cytatów które kocham, że gdybym miała wybrać jeden: nie jestem w stanie. Dzisiaj chcę Wam przytoczyć kilka z nich, które w pewnym momencie mojego rozwoju były dla mnie kamieniami milowymi:

1. "-Bóg stworzył Legion Swego Lewego Ramienia, żebyśmy stali się lepsi, żebyśmy wiedzieli co uczynić z naszą misją. (...) Ale pozostawił człowiekowi władzę nad jednoczeniem sił ciemności i powoływaniem własnych demonów."

Ten krótki cytat był jak objawienie: wyjaśnił wszystko, o czym wcześniej czytałam, o czym rozmawiałam, o czym słuchałam. Prawo Przyciągania! Niby wiedziałam o nim wszystko, a zarazem po przeczytaniu tego fragmentu jakby wstąpiło na mnie światło! Nie tylko to co dobre jest przez nas kreowane - to co ciemnie, demoniczne dostajemy na własne życzenie.

2. "Ciągle zaczynam i nigdy nie kończę - pomyślała z goryczą. Być może życie to w końcu pojmie i przestanie podsuwać mi okazje. A może, skoro tak łatwo się poddaję, wyczerpałam już wszystkie możliwości, nie postawiwszy nawet pierwszego kroku".

Ile razy ta myśl: "ciągle zaczynam i nigdy nie kończę" zalewała moją głowę i doprowadzała do migreny? Ile razy ta myśl powodowała regres w moim rozwoju? Ile razy......
Takich pytań mogę postawić wiele, ale po co? Z każdego doświadczenia naucz się wyciągać wnioski, czy lekcje. Spytaj samego siebie, czy aby cel, który postawiłeś/postawiłaś sobie nie był za trudny? A może w ogóle nie był realny? A może tak często zawodziłaś samą siebie, swoich bliskich, że sama nie wierzysz, że może być inaczej? Zacznij od małych kroków! Niech wyzwania będą małe - krótkie w czasie, a nagroda wielka! Nie żałuj sobie nagród! Zobaczysz, tak będzie łatwiej, a z czasem zaczniesz zwiększać wyzwania!

A teraz, na koniec najpiękniejszy cytat ze wszystkich przeczytanych przeze mnie książek: 

Całe życie Człowieka na ziemi sprowadza się do poszukiwania Drugiej Połowy. Wydaje się mu, że szuka mądrości, bogactwa, czy władzy, ale to nieprawda, bo wszystko co osiągnie okaże się puste, jeśli nie uda mu się odnaleźć swojej Drugiej Połowy. Z wyjątkiem pewnych istnień pochodzących od Aniołów - którym dla obcowania z Bogiem potrzebna jest samotność - pozostała część ludzkości osiąga jedność z Bogiem tylko wtedy, jeśli choć przez chwilę zdoła się połączyć ze swoją Drugą Połową.

<3 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz